بهترین مارک بخاری برقی کم مصرف فن دار موجود در بازار
نوشته شده توسط : نازی

اگر این مقاله را می خوانید یعنی تصمیم به خرید یک بخاری برقی یا هیتر برقی گرفته اید، اما لازم است بدانید که بخاری های برقی در انواع مختلفی هستند و هر کدام ویژگی های و تفاوت هایی باهم دارند.

ممکن است از خود بپرسید که بهترین بخاری برقی کدام مدل است؟ اصلا چه نوع بخاری برقی برای من مناسب است؟ در این مطلب قصد داریم اطلاعات شما را در مورد انواع بخاری برقی و تفاوت های آنها بالا ببریم و در ادامه ۲۵ مدل از بهترین مارک بخاری برقی پرفروش در بازار را به شما معرفی کنیم، در ادامه همراه باشید.

انواع خرید بخاری برقی کدامند؟
۱- بخاری برقی فن دار
این مدل بخاری های برقی که به آن هیتر برقی هم گفته می شود به این شکل عمل می کنند که دارای المنت هایی برای گرم کردن هستند و همچنین فن هایی دارند که حرارت ایجاد شده را همانند یک باد گرم منتقل می کند.

این مدل بخاری های به دلیل داشتن فن و ایجاد باد گرم، سریع تر از سایر بخاری ها اتاق را گرم می کنند و گرمای ایجاد شده هم ماندگاری بیشتری دارد، هرچند که برخی پرتاب باد گرم را دوست ندارند و مایل هستند که بدون پرتاب باد اتاق گرم شود.

۲- بخاری برقی یا هیتر برقی بدون فن
تفاوت این مدل با مدل قبلی این است که تنها دارای یک یا چند المنت برای ایجاد گرما هستند و هیچ فنی برای پرتاپ گرما وجود ندارد، این مدل از نمونه های قدیمی تر هستند که همچنان طرفدران زیادی دارند.

۳- بخاری برقی با گرمای تابشی
این مدل بخاری های برقی با سیستم تابش محیط را گرم می کنند، در واقع با تابش مادون قرمز قسمتی را تحت تابش آن قرار می گیرد را گرم می کند، این مدل برای گرم کردن خانه مناسب نیست و معمولا برای گرم نگه داشتن پا در زیر میز یا گرم کردن رختخواب قسمت های محدودی مانند این مناسب هستند.

پرفروش ترین بخاری برقی های دیجی کالا

نکاتی که پیش از خرید بخاری برقی باید به آنها توجه کنید:
۱- اندازه بخاری برقی
ابتدا باید مشخص کنید که این بخاری قرار است چه متراژ فضا را گرم کند، حتما می دانید که اگر بخاری شما نسب به فضا کوچک باشد، محیط شما به خوبی گرم نمی شود، و اگر بخاری نسبت به فضا بزرگ باشد فضا بیش از حد گرم می شود یا هدر رفت انرژی ایجاد می شود.

یک قاعده برای این اندازه گیری وجود دارد که به صورت تقریبی برای گرم کردن ۳۰ سانتی متر مربع نیاز به ۱۰ وات انرژی گرمایی است، با این فرمول یک بخاری برقی با ۱۵۰۰ وات انرژی گرمایی برای گرم کردن فضایی حدود ۴.۵ متر مربع کافی است، پس طبق این فرمول حساب کنید که برای گرم کردن محیط مورد نظر شما چه میزان انرژی گرمایی نیاز است.

۲- فناوری یا همون نوع بخاری برقی
در قسمت قبل با انواع مختلف بخاری برقی آشنا شدید و دیدید که هر کدام با روش های مختفلی گرما تولید می کنند، برخی از طریق المنت حرارتی مانند هیترهای برقی قدیمی، برخی از طریق پرتاب باد گرم و برخی از طریق تابش به یک محدوده مشخص.

در این قدم باید مشخص کنید که کدام مدل برای شما مناسب است، مثلا مدل تابشی برای گرم کردن یک محدوده کوچک مثل قسمتی از اتاق مانند تختخواب مناسب است، اما مدل های المنتی و فن دار برای گرم کردن کلی اتاق مناسب هستند.

دقت داشته که اگر بی سر و صدا بودن بخاری برای شما اهمیت زیادی دارد، بهتر است بخاری فن دار خریداری نکنید و از مدل های المنتی یا تابشی استفاده کنید، بخاری های فن دار به دلیل روشن شدن فن کمی سر و صدا ایجاد می کنند.

چه زمانی باید از بخاری برقی استفاده کرد؟
مسلما توصیه اول این است که اگر برای شما مقدور است از بخاری گازی استفاده کنید، بخاری های گازی از نظر هزینه به مراتب به صرفه تر هستند و البته گرمای خوبی هم ایجاد می کنند.

اما در مواقعی که محیط شما خیلی بزرگ نیست و از طرفی امکان استفاده از بخاری گازی وجود ندارد، تنها انتخاب ما بخاری برقی خواهد بود که در این شرایط استفاده از بخاری برقی توصیه می شود.

بهترین برندهای بخاری برقی کدامند؟
برندهای مختلف ایرانی و خارجی به تولید بخاری برقی مشغول هستند که در این میان برخی طرفداران بیشتری دارند، از محبوب‌ترین این برندها می‌توان به بخاری برقی دلونگی، پارس خزر، آراسته، کرستون و… اشاره کرد.





:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: